یکی از مواردی که معمولا خیلی از افراد هنگام اسباب کشی دغدغه آن را دارند شیوه درست جابه جایی گل و گیاه موجود در خانه می باشد. هممه ما میدانیم که گل و گیاه تنها موجود زنده‌ایست که در دکوراسیون خانه از آن استفاده می‌شود و طبیعتا شیوه نگهداری آن با سایر وسایل منزل فرق دارد. به همین دلیل نحوه درست جابجایی گل و گیاه با لوازم دیگر محل زندگی شما متفاوت است، از این روی ما در این مطلب قصد داریم تا درباره شیوه صحیح این جابه‌جایی بپردازیم. با ما همراه باشید.

اسباب کشی

زمان صحیح جابجایی گل و گیاهنحوه درست جابجایی گل و گیاه

اولین نیاز گیاه، آبیاری به موقع واستفاده از نور آفتاب می باشد، پس برای اینکه در این جابه‌جایی مشکلی پیش نیاید پیشنهاد می کنیم یک روز قبل از شروع جابه جایی‌تان گیاهان داخل خانه را سیرآب کرده و یک محل مناسب برای قرار گرفتن تا زمان جابه جایی برای آن‌ها محیا سازید. معمولا بهترین گزینه برای جابه جایی گل و گیاه داخل منزل در زمان اسباب کشی یک روز قبل یا بعد از اسباب کشی می باشد. اجازه بدهید کمی بیشتر در این باره توضیح دهیم
فرض کنید شما برای پس فردا صبح تصمیم به جابه جایی کلیه وسایل داخل منزل تان دارید، شما می‌توانید قبل از شروع اسباب کشی یعنی زمانی که حجم کاری کم‌تری دارید کار انتقال گلدان ها به منزل جدید را انجام دهید و آن ها را در جای مناسب و دور از دسترس و رفت و آمد کارگران و سایرین  قرار دهید یا بعد از انتقال سایر اثاثیه به منزل جدید به سراغ گلدان‌ها رفته و اقدام به انتقال آن‌ها به خانه جدید نمائید. حال که زمان مناسب برای جابه جایی گل و گیاه را متوجه شدید باید به سراغ چگونگی جابه جایی گلدان ها به منزل جدید برویم.

همانطور که می‌دانید گل و گیاه انواع مختلفی دارد که بسته‌ به نوع آن‌ها شرایط نگهداری و جابه‌جایی متفاوتی دارند و شما با دانستن این نکات می‌توانید گیاهان خود را بدون کوچک‌ترین آسیبی به منزل جدیدتان منتقل کنید.

خدمات بسته بندی

نحوه درست جابجایی گل و گیاهنحوه درست جابجایی گل و گیاه

بطور کلی گیاهان خانگی یا بزرگ هستند یا کوچک، که سایز گلدان هم باتوجه به اندازه آن انتخاب می‌شود. سعی کنید هر یک از گلدان‌ها را در جعبه‌هایی که مناسب سایز آن‌ها هستند قرار دهید و اگر قصد گنجاندن چند گلدان در یک جعبه دارید، درنظر داشته باشید که گلدان‌ها را روی هم قرار ندهید تا از آسیب دیدن گیاه جلوگیری کنید. اصولا در صورت کم بودن تعداد گلدان‌ها و یا حجم کوچک آن‌ها، می‌توانید با ماشین سواری شخصی خود این وسایل را به محل جدید منتقل کنید.، ولی اگر قصد جابه‌جایی گلدان‌هایی با سایز بزرگ را دارید یک ماشین حمل‌بار مانند وانت را بصورت جداگانه کرایه کنید و پروسه حمل‌ونقل گلدان‌ها را شروع کنید.
یکی از مشکلاتی که در جابجایی گل‌وگیاه می‌توان به آن اشاره کرد، پراکندگی شاخه ها و یا بلند بودن برگ‌های آن ها می‌باشد پس قبل از هر اقدامی ابتدا با یک نخ سعی کنید شاخه های افشان و یا برگ های بلند را به دور ساقه گیاه جمع کنید و آن را ثابت نگهدارید ، البته بسته به بلندی و کوتاهی گیاه تعداد این نخ ها اضافه و کم خواهد شد.
موضوع دوم فیکس کردن ساقه داخل خاک گلدان می باشد ، شما می توانید یک تکه چوب صاف را کنار ساقه گیاه قرار داده و آن را داخل خاک گلدان فرو کنید و توسط یک نخ آن دو را به هم محکم نمائید این کار باعث می‌شود گیاه داخل خاک ثابت بماند تا هنگامی که آن را جابه جا میکنید دغدغه بیرون آمدن ریشه گیاه از داخل خاک را نداشته باشید. در نظر داشت باشید که گلدان های کوچک را در زمان جابجایی در کارتن اسباب کشی مناسبی قرار دهید.

اسباب کشی

کلام آخر

در آخر به یاد داشته باشید که در هنگام کرایه ماشین حمل، حتما از وانت مسقف استفاده کنید تا باد باعث شکستگی شاخه و سافه گل نشود. شرکت ایزی‌پک با رعایت تمامی نکات اسباب‌کشی و نحوه درست جابجایی گل و گیاه، سعی کرده تا بهترین اثاث‌کشی ممکن را بدون آسیب دیدگی وسایل منزل شما، به ارمغان بیاورد تا شما عزیزان دیگر دغدغه این دسته از مسائل را نداشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!