امروزه استفاده از کولر آبی جهت خنک کردن محیط در فصل تابستان یک امر اجتناب ناپذیر می باشد. ولی بعضا ممکن است کولر آبی باد خنک نداشته باشد. اینجاست که بایستی علت آن را پیدا نماییم. این مهم می تواند علت های زیادی داشته باشد. یکی از مهمترین دلایل سرویس نکردن کولر آبی در زمان مناسبش می باشد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد دلیل باد گرم کولر آبی صحبت کنیم و عوامل مهمی که سبب می شود تا کولر آبی باد گرم داشته باشد را از سر بگذرانیم.

آدرس اینستاگرام ایزی پک (کلیک کنید!): easypack@

چسب پهن ایزی پک

دلیل گرمای باد کولر آبی

کولر آبی دارای بخش های متفاوتی می باشد که خرابی هریک از این قسمت ها می تواند باعث شود که باد گرم کولر به شما برسد. برای پیدا کردن علت بایستی تمامی بخش های کولر را بررسی کنید تا ببینید که علت این موضوع مربوط به اختلال در کدام بخش می باشد.

 کولر آبی به این صورت کار می کند که ابتدا آب از طریق شناور کولر به کف می رسد. سپس توسط پمپ آب کف به بالای پوشال ها می رسد و پوشال ها کاملا خیس می شوند. سپس موتور کولر روشن می شود و هوا داخل کولر به جریان می افتد و با برخورد با پوشال های خیس خنک شده و توسط پروانه کولر به کانال ها می رسد و وارد منزل می شود.

 حال اگر باد خنک از کولر به شما نمی رسد به احتمال زیاد یکی از این بخش ها دچار مشکل شده است که بایستی بررسی نمایید که این اختلال مربوط به کدام قسمت می باشد.

اختلال پمپ کولر آبی

خرابی پمپ کولر آبی یکی از عمده ترین دلایل باد گرم کولر است. چون اگر پمپ کولر آبی درست کار نکند نمی تواند آب کافی به پوشال ها برساند و آن ها مرطوب نماید، لذا پوشال ها خشک می مانند و این موضوع سبب می شود که باد خنک از جانب کولر را دریافت نکنید. پس اولین کار در بررسی خرابی کولر بررسی پمپ کولر آبی است. مرطوب بودن پوشال ها را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که پوشال ها خشک هستند لازم است تا درب کولر را باز نمایید و پمپ را امتحان کنید که آیا آب به اندازه کافی به بالای پوشال می رسد یا خیر. اگر پوشال ها به اندازه کافی خیس بودند و مشکل ارسال آب به کولر وجود نداشت پس پمپ کولر آبی مشکلی ندارد. ولی اگر پوشال ها خشک بودند حتما بایستی از یک سرویس کار بخواهید که آن را بررسی کند و اقدامات لازم را در این جهت به انجام برساند.

شرکت ایزی پک با انجام کارهای مربوط به بسته بندی اثاثیه منزل و جابجایی، تمام کارهای جمع آوری، حمل و چیدمان را برعهده میگیرد. همچنین با ارائه متریال بسته بندی مانند کارتن اثاث کشی ، پلاستیک حبابدار و… آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

پوشال کولر، دلیل باد گرم کولر آبی

 همان طور که می دانید پوشال ها یکی از بخش های بسیار مهم در کولر هستند که نقش کلیدی در خنک کردن هوا دارند. لذا اگر آن ها مشکل داشته باشند بطور قطع و یقین نمی توانید هوای خنک از جانب کولر دریافت کنید. امکان دارد که پوشال ها رسوب گرفته باشند و یا به علت اینکه مدت زمان طولانی آن ها را عوض نکرده اید خشک شده باشند. اگر چنین باشد پوشال ها نمی توانند آب را به خوبی در خود نگه داری کنند. این مهم سبب می شود که پوشال ها نتوانند جریان آب را دریافت کنند و به طور کامل و درست خیس نشوند و زمانی که هموا به آن ها می خورد خنک نمی شوند. برای رفع این مشکل بایستی که پوشال ها را مورد بررسی قرار دهید. اگر همه قسمت های آن ها به طور کامل خیس نمی شود بایستی آن ها را عوض کنید تا دلیل باد گرم کولر را رفع نمایید. همچنین اگر پوشال ها دارای رسوب و وشوره هستند لازم است تا پوشال ها را عوض کنید و پوشال های نو را جایگزین آن ها نمایید تا مجددا باد خنک دریافت کنید.

رسوب زدن کولر آبی

از آن جا که کولر آبی وظیفه خودش را با آب انجام می دهد و آب دارای املاح و مواد معدنی فراوانی می باشد، لذا ممکن است که این مواد در داخل کولر انباشه شوند و آن قدر زیاد شوند که تمام بخش های کولر را بپوشانند و کولر توانایی خنک کنندگی خود را از دست بدهد. لذا پیشنهاد می کنیم که کولر را مورد بررسی قرار دهید و سقف ، کف و دیواره های آن را با دقت ملاحظه کنید که آیا این قسمت ها دارای رسوب هستند یا خیر. اگر دیدید که این بخش ها رسوبات زیادی دارد بایستی فورا برای از پاک کردن رسوبات دست به کار شوید. جهت این عمل می توانید خودتان کولر را کاملا مورد شست و شو قرار دهید و رسوب آن را بگیرید و یا اینکه می توانید از یک متخصص در این امر کمک بگیرید.

آب نریختن روی پوشال ها

بعضا ممکن که پمپ کولر به خوبی کار کند اما اتصالاتی که سبب می شوند تا آب روی پوشال ها ریخته شوند دچار مشکل شده باشد. این خود می تواند باعث شود که باد کولر گرم شود. جهت بررسی این مشکل بایستی درب کولر را باز کنید و پمپ را روشن کنید و ببینید که آیا پمپ کار می کند یا نه. اگر پمپ کارش را به درستی انجام می دهد ولی آب به پوشال ها ارسال نمی شود امکان دارد که شیلنگ در این قسمت سوراخ شده باشد و یا گرفتگی ایجاد شده باشد. در این حالت بایستی فورا از یک سرویس کار ماهر بهره بگیرید تا به رفع این مشکل بپردازد. چون امکان دارد که این گرفتگی به پمپ کولر فشار بیش از حد را تحمیل نماید و پمپ کولر نیز دچار صدمه گردد.

گنجایش نامناسب کولر آبی

 بعضا ممکن است که کولر آبی خراب نباشد. علت خنک نشدن محیط  فضایی است که قصد خنک کردن آن را دارید. بنابراین بایستی با توجه به متراژ منزل یک کولر آبی مناسب انتخاب کنید. پس حتما این نکته مهم را نیز مد نظر قرار دهید که آیا متراژ خانه شما با ظرفیت کولری که استفاده می کنید متناسب است یا خیر. اگر چنین نیست بایستی نسبت به تعویض کولر آبی خود متناسب با ظرفیت محیط اقدام کنید.

کلام آخر

 سخن پایانی اینکه استفاده از کولر در فصل گرما جزء جدایی ناپذیر زندگی هر شخصی می باشد. لذا لازم است که حتما این موارد را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز با یک تعمیر کار حرفه ای در این خصوص تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!