در فرهنگ ما احترام به افراد مسن و توجه به خواسته‌های آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. مخصوصا اگر این افراد مثل پدر و مادرها حق زیادی بر گردن ما داشته باشند. حالا اگر اسباب‌کشی و ماجراهایش به سراغ این افراد مسن بیاید و آن‎‌ها به دلیل وجود ناتوانایی‌هاس مختلف نتوانند از پس انجام آن بر بیایند. فرزندان چگونه می‌‌توانند با کمک کردن به آن‌ها فرآیند پیچیده اسباب‌کشی را پشت سربگذارند؟ در این مطلب به سراغ معرفی رازهایی که در اسباب‌کشی برای سالمندان باید به آن‌ها توجه شود رفته‌ایم.

 

 

انتخاب خانه مناسب برای آن‎‌ها

قبل از شروع اسباب‌کشی برای افراد مسن باید چند سوال بسیار مهم از خودمان بپرسیم. آیا خانه جدید امکانات و شرایط مناسبی برای سکونت آن‌ها دارد؟ به عنوان مثال خانه جدید آسانسور دارد یا نه؟ فاصله پارکینگ تا درب آسانسور طولانی است یا کوتاه؟ آیا آپارتمان جدید از آرامش کافی برخوردار است یا نه؟ همه این سوالات مطرح شده سوالاتی هستند که قبل از اسباب‌کشی باید در ذهن شما شکل بگیرد. به این دلیل که این موارد تاثیر مستقیمی بر سلامت جسم و روح این افراد داردند و توجه به آن‌ها را نباید نادیده گرفت.

 

بعد از اسباب کشی


با افراد مسن کنار بیایید

یکی از اصلی ترین چالش‌هایی که افراد جوان با سالمندان دارند تفاوت دیدگاه‌های آنهاست. افراد مسن ممکن است دلبسته وسایلی باشند که جوان‌ترها آن‌ها را بلا‌استفاده بدانند و بر سر همین موضوع با این افراد وارد بحث شوند، یادتان باشد که توجه به روحیات و عواطف افراد مسن در اسباب‌کشی حرف اول را می‌زند. بنابراین در صورت ایجاد بحث بر سر مسائل گفته شده مثل دور ریختن و یا نریختن وسایل سعی کنید تا جای ممکن با آن‌ها کنار بیایید.

 

توجه به سلامتی آن‌ها را فراموش نکنیم

اسباب‌کشی فرآیند پرترافیکی است که شاید در طی آن بسیاری از اقدامات روزمره خود را از یاد ببریم با حتی فرصتی برای انجام آن‌ها نداشته باشیم. از آن‌جایی که وضعیت جسمانی افراد مسن از هر نظر آسیب‌پذیر است، یادتان باشد که توجه به مسائل مربوط به سلامتی آن‌ها را در شلوغی‌های اسباب‌کشی از یادنبریم. مواردی مثل یادآوری مصرف داروها، جلوگیری از انجام کارهای سنگین مثل حمل کارتن اسباب‌کشی و بسیاری از موارد دیگر که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند عواقب زیان باری را به بار بیاورد.

 

کمر درد در اسباب‌کشی

تهیه وسایل تازه برای آن‌ها

 شاید برای خیلی از شما سوال باشد که چرا باید برای افراد مسن که به سن بازنشستگی رسیده‌اند و دیگر فعالیت حرفه‌ای ندارند، لوازم تازه تهیه کنیم؟ پاسخ به این سوال به چند عامل بستگی دارد. اولین عامل دلایل اسباب‌کشی است. بعضی از افراد مسن به دلایل مختلف مثل تغییر شهر، نزدیک شدن به فرزندان یا نوادگان، یا کاهش هزینه‌ها، تصمیم به اسباب‌کشی می‌گیرند. در این صورت، لازم است که لوازم خود را با توجه به فضای جدید و نیازهای جاری خود، بازبینی و عوض کنند. بعضی از لوازم قدیمی شاید مناسب فضای جدید نباشند یا شاید نقص یا خرابی داشته باشند. بعضی از لوازم جدید شاید کاربرد و راحتی بیشتری داشته باشند یا شاید زیباتر و جذاب‌تر باشند. در هر صورت، تغییر لوازم می‌تواند به روح و روان افراد مسن جان دوباره  بخشیده و به آن‌ها حس تجدید و تحول بدهد.

 

استفاده از لوازم مرغوب اسباب‌کشی

از آنجایی که در منازل افراد مسن ممکن است مقدار زیادی از وسایل عتیقه و حساس پیدا شود برای انجام یک بسته‌بندی ایمن لازم است از تجهیزات و تکنیک‌های بسته‌بندی مخصوصی برای این بسته‌بندی آن‌ها استفاده کنیم. در ادامه به 5 اقدام ضروری برای بسته‌بندی این اثاثیه اشاره خواهیم کرد.

 

– قبل از شروع به بسته بندی، وسایل را به دقت تمیز کنید و از گرد و خاک، رطوبت، لکه ها یا سایر عوامل آلوده کننده پاک کنید. این کار باعث می شود که وسایل شما در حالت بهتری نگه داشته شوند و همچنین جلوی رشد باکتری ها یا قارچ ها را بگیرد.

 

– از جعبه های مقاوم  مثل کارتن اسباب‌کشی پنج لایه با سایز مناسب استفاده کنید. جعبه های بزرگتر از آنچه که نیاز دارید، فضای خالی زیادی ایجاد می کنند که باعث می شود وسایل درون آن حرکت کنند و با یکدیگر بخورند. جعبه های کوچکتر هم ممکن است فشار زیادی روی وسایل اعمال کنند و آنها را خم کنند یا شکاف ایجاد کنند.

 

– از مواد نرم و الاستیک مثل نایلون حباب‌دار برای پوشاندن وسایل استفاده کنید. مثلا می توانید از کاغذ بافت نرم، پارچه، حوله، فوم یا حباب هوا استفاده کنید. این مواد باعث می شوند که وسایل شما در برابر ضربات، خط و خش، گرد و غبار یا تغییرات دما محافظت شوند.

 

نوار چسب پهن، طناب یا سایر وسایل مناسب برای بستن جعبه ها استفاده کنید. این کار باعث می شود که جعبه ها باز نشوند و وسایل درون آن ها سقوط نکنند. همچنین می توانید از نشانگر یا برچسب استفاده کنید تا جعبه ها را مشخص کنید و محتوای آنها را نوشته یا علامت بزنید.

 

– در نهایت، جعبه های بسته شده را در جای مناسب قرار دهید. سعی کنید جعبه های سبک تر را روی جعبه های سنگین تر قرار ندهید تا فشار زیادی روی آنها نباشد. همچنین جعبه های حساس را در جای خشک، تاریک و دور از منابع حرارتی یا نوری نگه دارید تا رنگ و بافت آنها تغییر نکند.


لوازم آنتیک در اسباب‌کشی

سپردن اسباب‌کشی به یک شرکت مطمئن

با کمک گرفتن از یک شرکت اسباب‌کشی مطمئن، در یک کلام از شر بسیاری از زحمت‌های اسباب‌کشی خلاص می‌شوید. یعنی دیگر لازم نیست درگیر مسائل مختلفی مثل بسته‌بندی، سر و کله زده با کارگرها و رانندهای حمل باربری شوید. چرا که همه این مراحل توسط آن شرکت انجام می‌شود.

 

کلام آخر
در این مطلب از ایزی‌پک به سراغ رمز و راز‌هایی که در هنگام اسباب‌کشی برای افراد سالمند باید بدانیم رفتیم. امیدواریم این مطلب نقش موثری در بهبود روابط شما با افراد سالمند در اسباب‌کشی ایفا کند.



برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!