امسال هم مثل سال‌های گذشته با نزدیک شدن به سال جدید شاهد تغییراتی خواهیم بود که در ابعاد مختلف با آن‌ها برخورد خواهیم داشت. تغییراتی که ممکن است با عادات و رفتارهای ما در ارتباط باشند یا مثل تغییر شغل یا محل سکونت جنبه‌ای کاملا بیرونی داشته باشند. از آنجایی که اسباب‌کشی و تغییر محل سکونت یکی از اصلی ترین نمونه‌های تغییر در زندگی روزمره به حساب می‌آیند در این مطلب به سراغ مرور نکاتی خواهیم رفت که به اسباب‌کشی در سال 1403 مربوط هستند و دانستن آن‌ها می‌تواند نقش موثری در ارتقا کیفیت اسباب‌کشی در سال پیش رو را به دنبال داشته باشد.

آیا می‌دانید اسباب‌کشی در نوروز ممنوع است؟

همیشه با فرا رسیدن تعطیلات 15 روزه نوروز فرصتی فراهم می‌شود تا ساکنین شهرهای بزرگ، مثل تهران برای تغییر حال و هوای خود، راهی مسافرت شوند تا برای چند روزی تهران هم نفسی تازه کند و از شر ترافیک‌‌ همیشگی خود خلاص شود. در این مقطع از سال خلوتی شهرهای بزرگ باعث می‌شود تا احتمال سرقت از خانه‌های خالی مردم بالا رود. بنابراین چند سالی است که نیروی انتظامی برای جلوگیری از این اتفاق، ممنوعیت‌هایی را برای انجام اسباب‌کشی در تعطیلات نوروز قرار داده است بنابر این قانون، اسباب‌کشی از ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین ممنوع است و اگر قصد این کار را دارید حتماً باید از نیروی انتظامی منطقه مجوز مورد نیازتان را دریافت کنید.

 

زنی مشغول اسباب‌کشی
همیشه قیمت حرف اول را می‌زند!

همیشه با آغاز سال جدید شاهد رشد چشم‌گیر قیمت‌ها در همه ابعاد هستیم. طبیعتا تعرفه‌های انجام اسباب‌کشی، با توجه به حساسیت بالا و به کار گرفتن نیروهای انسانی از این قاعده مستثنی نیست. اما یادتان باشد که رشد قیمت‌ها تا یک سطحی قابل قبول هستند و از یک جایی به بعد نه. چرا که ممکن است برخی از شرکت‌های اسباب‌کشی سودجو بدون ارائه خدمات قابل توجه و قابل اطمینان با تعرفه‌های سرسام‌آور برای شما مشکل ساز می‌شوند. بنابراین در سال جدید در هنگام انتخاب شرکت اسباب‌کشی با دقت بیشتری به تعرفه قیمت‌ها توجه کنید و سعی کنید قیمت‌ها را با سال گذشته مقایسه کنید.

 

با یک برنامه‌ریزی اصولی خیال خود را راحت کنید!

اسباب‌کشی فرآیندی نیست که محدود به یک کار ساده باشد که تنها چند ساعت برای انجام آن کافی باشد. از تهیه لوازم بسته‌بندی مثل کارتن اسباب‌کشی گرفته تا انتخاب خانه مناسب برای نقل مکان به آن همه مراحل کوچک و بزرگی هستند که در اسباب‌کشی باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشت. از نکات دیگری که در هنگام تنظیم برنامه باید دقت زیادی برای به خرج بدهید، برآورد مقدار هزینه‌ای است که برای انجام اسباب‌کشی مد نظر دارید. بنابراین یادتان باشد که از چندین روز قبل از شروع فرآیند اثاث‌کشی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

 

مردی در حال اسباب‌کشی

 

از محل سکونت جدید خود مطمئنید؟

موقعیت جغرافیایی یک خانه، امکانات و دسترسی‌ها و … همه مواردی هستند که در سال جدید برای انتخاب خانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید. شاید بخواهید در سال جدید محل کار خود را تغییر دهید، یا شاید فرزندان شما وارد مدرسه جدیدی شوند دوری مسیر‌ها و نبود دسترسی‌های ازم اطراف منزل شما باعث ایجاد مشکلات متعددی شود. بنابراین در زمان انتخاب خانه جدید با نگاهی دقیق و در نظر گرفتن دورنمایی حساب شده، مقصد اسباب‌کشی خود را انتخاب کنید.

 

تا کی می‌خواهید لوازم قدیمی را در خانه خود نگه دارید؟

یکی از معضلات همیشگی اسباب‌کشی سر و کله زدن با وسایلی است که دیگر کاربردی برای ما ندارند اما همچنان حاضر نیستیم از آن‌ها دل بکنیم. اتفاقی در بیشتر خانه مخصوصا در بین خانواده‌های قدیمی‌تر به دفعات زیاد اتفاق افتاده و حتی در مواردی می‌تواند بحث بر سر دور ریختن یا نریختن این وسال باعث ایجاد کدورت در بین اعضا یک خانواده شود. پس از همین لحظه که مشغول خواندن این نوشته از ایزی‌پک هستید، به خود قول بدهید که اگر پای اسباب‌کشی به منزل شما باز شد، از شر وسایل ناکارآمد خانه خود خلاص شوید و سبک بال تر به منزل جدید نقل مکان کنید.

خانه جدید، سال جدید، دکوراسیون جدید!

شاید در حال حاضر از دکوراسیون فعلی منزل خود رضایت کافی نداشته باشید و دست و دلتان به تغییر آن نرود. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که شاید اسباب‌کشی به منزل جدید فرصتی باشد برای تغییر دکوراسیون منزل. بنابراین بعد انتقال اثاثیه به منزل جدید، با اعضا خانواده مشورت کنید و با انتخاب یک دکوراسیون جدید از سال جدید و منزل خود لذت ببرید.

در انتخاب شرکت اسباب‌کشی دقت کافی به خرج دهید

بدون شک یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل اسباب‌کشی انتخاب یک شرکت اسباب‌کشی مناسب است. شرکتی که از هر نظر بتواند خیال شما را از بابت انجام تمامی مراحل اسباب‌کشی از بسته‌بندی گرفته تا حمل و نقل و حتی چیدمان اثاثیه راحت کند و پاسخ‌گوی نیاز شما باشد. همانطور که گفته شده، توجه به تعرفه‌های شرکت‌های اسباب‌کشی یکی از اصلی ترین مولفه‌هایی است که برای اسباب‌کشی در سال جدید باید به آن توجه داشته باشید. نکته دیگر در این رابطه به ماشین‌های حمل باری مربوط می‌شود که این شرکت‌ها برای انتقال اثاثیه منزل شما از آن‌ها استفاده می‌کنند و لازم است که از ایمنی لازم وکافی بهره‌مند باشند.

 

شرکت اسباب‌کشی

 

کلام آخر
در این مطلب از ایزی‌پک سعی برآن داشتیم تا قبل از شروع سال جدید، تمامی نکات مهمی که دانستن آن‌ها برای اسباب‌کشی در سال 1403 به کار هرکسی می‌آید را مرور کنیم. امیدواریم این مطلب نقش موثری در بهبود کیفیت برنامه‌ریزی و اسباب‌کشی شما ایفا کرده باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!