دقت کردید هنگام جابه‌جایی یک غمی وجود ما را فرا می‌گیرد که واقعا حس و حال انجام هیچ کاری را به ما نمی‌دهد. البته طبیعی هم هست، زیرا باید دنبال خانه جدید بگردیم، وسایلمان را بسته‌بندی کنیم، کلا محله‌مان را تغییر دهیم، با افراد جدید معاشرت کنیم و… خب تمامی این‌ها یکم توی دل ما را خالی می‌کند. بالاخره تغییر بزرگی در زندگی‌مان ایجاد می‌شود و هیچکس هم از تغییری به این بزرگی خوشش نمیاید. ولی چاره‌ای نیست، دیگه باید جابجاشیم! به جای اینکه به فکر غر زدن و ناراحتی باشیم، باید فکری درباره راه‌های مقابله با افسردگی اسباب کشی کنیم. تیم تحریریه ایزی‌پک تمام دانش و تجربیات خود را در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهد. با ما همراه باشید.

راه‌های مقابله با افسردگی اسباب کشی

راه‌های مقابله با افسردگی اسباب کشی راه‌های مقابله با افسردگی اسباب کشی

خب وقتی افسردگی اثاث کشی سراغ ما میاید چیکار باید کنیم؟ ببینید هیچ دارو یا سرنگی نیست که شادی به شما تزریق کند و از فردا شما با خیال راحت به زندگی خود ادامه دهید. پس باید خودتان حال خودتان را خوب کنید! حالا در ادامه بیشتر به این نکات می‌پردازیم.

برنامه‌ریزی درست

همیشه برنامه‌ریزی از خیلی اتفاقات جلوگیری می‌کند که همین امر از استرس و نگرانی ما می‌کاهد. بگذارید یه مثال بزنم: مثلا شما تصمیم به جمع‌آوری لوازم منزلتان می‌گیرید ولی نمیدانید از کجا باید شروع کنید، خب همین مشکل باعث استرس و نگرانی شما می‌شود. یا اینکه بعضی وقت‌ها به زمان تخلیه نزدیک می‌شوید ولی خانه مدنظرتان را پیدا نکردید، اینجوری مجبور می‌شوید خانه‌ای که باب دلتان نیست را انتخاب کنید. مثال دیگر اینکه، چه زمانی باید با شرکت باربری هماهنگ کنید تا وسایلتان به منزل جدید منتقل شود. همه ما این مشکلات را تا حدودی تجربه کردیم و میدانیم که چقدر می‌توانند رو اعصاب ما تاثیر بگذارند، همه اینها دست به دست هم می‌دهند که افسردگی به وجود ما رخنه کند.

تعامل با خانواده

اصولا ما ایرانی‌ها با خانواده‌هامان زندگی می‌کنیم که همین امر باعث کم شدن حس تنهایی و افسردگی ما می‌شود. خب چرا از این فرصت استفاده نکنیم؟ ببینید وقتی انسان افسرده می‌شود نیاز دارد تا با دیگران حرف بزند، کی بهتر از خانواده آدم! سعی نکنید که این بار غم را تنهایی به دوش بکشید، اصلا ارزش حرص خوردن ندارد. پس با خانواده خود دردودل کنید، چرا می‌گوییم خانواده؟ چون در این مورد با شما همدرد هستند و بهتر می‌توانند شما را راهنمایی کنند و نکات مثبت اثاث کشی را به شما یادآوردی کنند. این مرحله موثرترین راه‌های مقابله با افسردگی اسباب کشی محسوب می‌شود.

اول تفریح بعد کار

اگر برنامه‌ریزی درستی انجام دادید پس وقت برای جمع کردن وسایلتان دارید. یادتان باشد چون این‌کار خیلی مطابق میلتان نیست زودتر از حد معمول احساس خستگی می‌کنید، پس سعی کنید حتما تفریح هم داشته باشید. مثلا بعد از چندساعت کار با دوستتان قرار بگذارید و از محل اسباب کشی دور شوید یا خودتان را به یک کافه دعوت کنید و مدتی را برای حفظ آرامشتان در آن‌جا سپری کنید یا هر تفریحی که حس می‌کنید شما را سرحال می‌کند. اگر هم اهل بازی‌های کامپیوتری هستید سعی کنید این وسیله را آخر از همه بسته‌بندی کنید و داخل کارتن اسباب کشی قرار دهید تا حوصله‌تان بیشتر از این سر نرود.

اسباب کشی کنید، نه اینکه خودتان را زجر دهید!

راه‌های مقابله با افسردگی اسباب کشی

جذاب کردن اسباب کشی

سعی نکنید که کارها را به بهترین نحو ممکن جلو ببرید و 24 ساعته مشغول کار باشید، شما ربات نیستید! میدانیم که اثاث کشی یک کار طاقت فرسا محسوب می‌شود، پس تا جایی که می‌توانید این کار را برای خودتان جذاب کنید. مثلا به دنبال این نباشید که همه چیز اصولی پیش برود، این نکته را نمی‌توان نادیده گرفت که امکان دارد بعضی از لوازم بشکند در این لحظه به جای اینکه حرص بخورید و خودتان را سرزنش کنید، اهمیت ندهید! یا در میان این همه شلوغی تفریحی برای خود درنظر بگیرید، مثلا یک آهنگ شاد پخش کنید بعد به کارهایتان برسید، موسیقی همیشه حال آدم را عوض می‌کند. کلا هر تفریحی که به ذهنتان می‌رسد را به عنوان راه‌های مقابله با افسردگی اسباب کشی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: توصیه‌های جذاب برای اسباب کشی ،به روش سنتی عمل نکنید!

تغذیه سالم

حتما خاطرتان باشد که در اثاث کشی از خوردن غذاهای پرچرب و سنگین پرهیز کنید، چون علاوه بر بی‌حال کردن شما، باعث می‌شود شما خوابتان ببرد. پس سعی نکنید برای اینکه جمع خانواده صمیمی‌تر شود غذاهایی مانند آب‌گوشت درست کنید. در روز عادی زمانی که ما این نوع غذاها را می‌خوریم حس‌وحال انجام هیچ‌کاری را نداریم چه برسد به اسباب کشی! درسته که میوه و سبزیجات جز غذاهایی حساب نمی‌شود که وسوسه انگیز باشند ولی تا جای ممکن سعی کنید که میوه‌جات زیادی مصرف کنید و استفاده از خوراکی‌های شیمیایی مانند چیپس و پفک را به حداقل برسانید.

خواب خوب

اصلا فکر نکنید که بی‌خوابی بکشید یعنی کارتان را به نحو احسن انجام می‌دهید. این طرز فکر به کل اشتباه است، شب موقع خواب است و روز موقع کار کردن. پس سعی نکنید تا دیروقت بیدار باشید تا همه کارها را انجام دهید و بعد بخوابید، نه! به جای اینکار صبح زود بلند شوید و تا شب تمام کارهای جمع‌آوری و بسته‌بندی را انجام دهید.

همکاری با شرکت اسباب کشی

یکی از بهترین نکات جهت راه‌های مقابله با افسردگی اسباب کشی ،همکاری با شرکت‌های مربوطه است. شما می‌توانید تمام مراحل اثاث کشی را به این شرکت‌ها بسپارید و درمقابل به کارهای روزمرگی‌تان برسید. درسته که از غم جابجایی شما کم نمی‌کند ولی دست کم دردسرهای جابجایی را به حداقل می‌رساند.

راه‌های مقابله با افسردگی اسباب کشی

کلام آخر راه‌های مقابله با افسردگی اسباب کشی

شرکت ایزی‌پک با راهکاری جهت راه‌های مقابله با افسردگی اسباب کشی ،خدمات خود را عرضه کرده تا تمام مشکلات اثاث کشی را برای شما برطرف سازد. ما با انجام صفر تا صد یک جابجایی استاندارد، تمام دغدغه و نگرانی شما را بابت اسباب کشی برطرف کردیم تا شما علاوه بر رسیدگی به فعالیت‌های شخصی، به تفریحات خود نیز بپردازید.

محصولات مرتبط:

بقچه لباس

پلاستیک حبابدار

چسب پهن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!