آشپزخانه یکی از اجزای هر خانه ای میباشد که نقش بسزایی در دکوراسیون آن منزل دارد. از آن جا که اغلب آشپزخانه ها به صورت اپن ساخته می شوند، لذا این قسمت از خانه همیشه در معرض دید است. بدین معنا که اگر در اتاق نشیمن نشسته اید، به راحتی می توانید آشپزخانه و داخل آن را برانداز کنید. به همین دلیل است که نوع طراحی و دیزاین آشپزخانه اهمیت فوق العاده ای دارد. در سال های اخیر، صنعت طراحی و دکوراسیون دستخوش پیشرفت های قابل توجهی شده اند. لذا همزمان با این پیشرفت ها، شاهد ابتکارهای نو و خلاقانه ای در این بخش بوده ایم. یکی از این نوآوری ها لایتینگ یا همان نورپردازی کابینت آشپزخانه است. هدف از لایتینگ کابینت ها، این است که نمای آشپزخانه نمای زیباتری به خود بگیرد و آشپزخانه بیشتر از پیش به چشم بیاید.

به همین علت است که بایستی در زمینه دکوراسیون آشپزخانه و نورپردازی کابینت ها، اطلاعات جامعی به دست آورید تا بتوانید این قسمت از خانه را نیز به بهترین نحو ممکن طراحی نمایید و بر زیبایی آن بیفزایید.

آدرس اینستاگرام ایزی پک (کلیک کنید!): easypack@

لایتینگ کابینت چیست؟

لایتینگ کابینت یا نوار ال ای دی پایین کابینت

در ابتدا لازم است تا بدانیم لایتینگ کابینت چیست و نقش آن را در زیباتر ساختن آشپزخانه بررسی نماییم. لایتینگ کابینت همان نورپردازی کابینت و آشپزخانه است. برای مزین کردن کابینت ها، نورهای زیادی به کار گرفته می شوند. یکی از این نورها، هالوژن زیر کابینت است. حتما کارایی این نوع نورها را در زیر کابینت ها دیده اید. از آن جا که صنعت طراحی دکوراسیون به سمت ساده بودن حرکت کرده است ، لذا استفاده از نورهای هالوژن زیر کابینت محدود تر شده است. هم اکنون به جای استفاده از چراغ های با نور زیاد و پر مصرف، از ریسه های ال ای دی در زیر کابینت ها استفاده می کنند. ریسه های ال ای دی مانند نورهای مخفی عمل می کنند. این نورها به صورت مخفی دیده می شوند. بنابراین جذاب تر نسبت به نوع هالوژن دار هستند. همچنین مصرف پایینی دارند. بنابراین مقرون به صرفه تر می باشند.

از آن جا که استفاده از نورهای ال ای دی، بسیار صرفه اقتصادی دارد، لذا می توانید به سادگی این شیوه طراحی را برای کابینت های خود اعمال نمایید. جدابیت فوق العاده ای که لایتینگ کابینت به آشپزخانه شما می دهد سبب می شود تا ظاهر آشپزخانه شما بسیار زیبا شود و از حالت خشک و ساده خود خارج شود. همین امر سبب می شود تا لایتینگ آشپزخانه بر دکوراسیون و زیبا جلوه نشان دادن سایر بخش های دیگر خانه نیز تاثیر شگرفی بگذارد.

با همکاری شرکت ایزی پک تمامی مراحل اثاث کشی خود را به ما بسپارید. همچنین با فروشگاه آنلاین تمام ابزارهای بسته بندی مانند کارتن اسباب کشی ،پلاستیک حبابدار و… را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

دلیل استفاده از نور مخفی در لایتینگ کابینت

 در گذشته نورهای هالوژن، جهت نورپردازی کابینت ها بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند. دلیل این امر این بود که قبلا کابینت ها از نوع فلزی بودند و طراحی آن ها نیز فلزی بود. به همین علت لایتینگ نمی توانست اثر خاصی بر جلوه آن ها بگذارد. بنابراین هالوژن ها بیشتر مورد استفاده بودند. ولی با توجه به اینکه اخیرا از ام دی اف در ساخت کابینت استفاده می شود، لذا در اغلب خانه ها شاهد کابینت های از نوع ام دی اف هستیم. بنابراین نوع سلایق نیز بر اساس آن دچار تغییر شده است. در کابینت های ام دی اف، نور پردازی یا لایتینگ کابینت ها می تواند جلوه بسیار زیبایی در آشپز خانه ها ایجاد نماید. از سوی دیگر، استفاده از نورهای هالوژنی برای کابینت های ام دی اف، جذاب نیستند. بنابراین استفاده از نورهای مخفی توصیه می شود. به همین دلیل است که امروزه استفاده از نورهای مخفی در لایتینگ  کابینت ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

لایتینگ کابینت چیست؟

 مزایای استفاده از نور مخفی جهت لایتینگ آشپزخانه

 همان طور که تا این جا توضیح دادیم، نور مخفی در لایتینگ آشپزخانه جایگاه بالایی دارد. زیرا می تواند زیبای منحصری را به آشپزخانه شما بدهد. ولی مزایای نورهای مخفی چیست؟

 در ادامه در این خصوص، مواردی را بیان می کنیم.

زیبایی شناسی

نخستین و اساسی ترین موردی که سبب می شود تا نور مخفی بیشتر از نور هالوژن دار مورد استفاده قرار بگیرد، این است که از منظر زیبایی شناشی در دکوراسیون و طراحی داخلی، این نوع نور می تواند ذکوراسیون و کابینت ها را بسیار زیباتر جلوه دهد.

 بسیاری از افراد ممکن است تنها به موضوع نور داشتن در آشپزخانه توجه کنند. ولی از نظر معماری داخلی بحث زیبا بودن هم مهم است. به همین دلیل است که نور مخفی کاربری بیشتری دارد.

طول عمر بالا

 ممکن است به خانه ای بروید و مشاهد کنید که در لایتینگ کابینت ها، از نور هالوژن استفاده شده است. در  چند ماه نخست، این خانه زیبا به نظر می رسد. ولی پس از مدتی چراغ های کار گذاشته شده برای کابینت از کار می افتند و نیاز به عوض کردن دارند. ولی به علت ذیق وقت تعویض نمی شوند. بنابراین زیبایی خانه تحت تاثیر قرار می گیردو چهره زشتی به خود می گیرد.شود تا طول عمر بالا را تجربه کنند و تا مدت زمان مدید نیاز به عوض کردن چراغ ها نداشته باشند.

تعمیرات راحت

 نورپردازی کابینت به صورت مخفی ، بخش بخش انجام می پذیرد و به صورت یک جا انجام نمی شود. این موضوع سبب می شود تا تعمیرات آن نیز ساده تر باشد. در صورت خراب شدن می توانید فقط همان بخش را تعمیر کنید. لذا این موضوع می تواند هزینه های تعمیرات را به میزان قابل قبولی کم کند. بنابراین راحت تر می توانید از دکوراسیون خود محافظت کنید.

مصرف انرژی کم

 نکته مهم دیگر این است که ریسه ال ای دی در لایتینگ آشپزخانه، مصرف انرژی کمی دارد. بنابراین این موضوع سبب می شود تا هزینه های انرژی کاهش یابد.

تنوع بالا

ریسه های ال ای دی یا ریسه های مخفی دارای تنوع بالایی هستند. بنابراین انتخاب های شما زیاد است. تنوع رنگ ها و طرح ها و حتی اندازه های مختلف سبب می شوند تا  با دست باز دکوراسیون آشپزخانه خود را طراحی کنید و  به مشکلی برنخورید که این خود یکی از امتیازات مهم استفاده از نور مخفی در لایتینگ کابینت آشپزخانه است.

 سخن پایانی اینکه امروزه استفاده از لایتینگ کابینت با نورهای مخفی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و تقریبا جایگزین نورپردازی با نورهالوژن شده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!