چگونه وسایل هوشمند خانه را بسته بندی کنیم؟

هر خانه با وسایل مختلفی پر شده است که هر کدام از آن‌ها اهمیت و تاریخچه مخصوص خود را دارد و هزینه جداگانه‌ای برای آن صرف شده. شاید سختی اثاث کشی هم به همین مسئله باشد که  در اسباب کشی هر کس موظف است تمام وسایل خود از قدیمی و یادگاری گرفته تا جدید و هوشمند را بسته بندی کند به منزل جدید انتقال دهد.

در این مطلب از ایزی پک به سراغ وسایل هوشمند و برقی رفته‌ایم، وسایلی که به نوبه خود از ارزش و حساسیت بالایی برخوردارند و برای جابه‌جایی آن‌ها لازم است از تکنیک‌ها و روش‌های گوناگونی استفاده شود. در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که برای بسته بندی لوازم منزل و جابه‌جایی وسایل هوشمند و برقی خانه باید به آن‌ها توجه کنیم.

بسته بندی سیستم کامپیوتر خانگی

معمولای وسایل برقی به همراه کارتن مخصوص خود تهیه می‌شوند اما به دلایل مختلفی مثل کمبود جا این کارتن‌ها برای مدت زیادی در منزل باقی نمی‌مانند و دور ریخته می‌شوند. یکی از اصلی ترین نکاتی که می‌تواند کار شما را در بسته بندی به شکل چشم‌گیری آسان تر کند، در اختیار داشتن کارتن مخصوص کامپیوتر است. در صورتی که کارتن مخصوص در دسترس شما نبود بهترین انتخاب کارتن‌های مخصوص اسباب کشی می‌باشد. کارتن‌هایی با 5 لایه مقوای ضخیم که در سایز‌های متنوع تهیه و تولید می‌شوند.وسیله ضروری دیگری که برای بسته بندی به آن نیاز دارید نایلون حباب دار است. به کمک این وسیله شما می‌توانید بخش عمده‌ای از وسایل کامپیوتری خود را ایمنی سازی کنید و درون کارتن مخصوص اسباب کشی قرار دهید.

بسته بندی مانیتور ایزی پک

بسته بندی کیس کامپیوتر

برای بسته بندی کیس کامپیوتر بهتر است اجزای آن را باز نکنید. تنها کافیست کیس را از برق جدا کرده و پس از نظافت، سطح آن را با نایلون حباب دار بپوشانید و درون کارتن اسباب کشی قرار دهید. یادتان باشد که سیم‌های متصل به کیس را نیز در مکان مشخص و امنی قرار دهید.

بسته بندی مانیتور

اگر پایه مانیتور شما قابلیت جداسازی دارد بهتر است آن را از پایه جدا کنید و بعد انجام این مرحله تکه‌ای مقوا روی سطح مانیتور قرار دهید و سپس پایه و کل مانیتور  را با نایلون حباب دار و چسب پهن ایمنی سازی کنید.بعد از قرار دادن کیس و مانیتور در کارتن مخصوص بهتر است فضای خالی باقی مانده در کارتن را با کمک فوم یا پارچه و سایر وسایل نرم پرکنید تا از تکان خوردن این وسایل در حین اسباب کشی جلوگیری شود.

یک نکته مهم

ارزش یک سیستم کامپیوتری تنها محدود به خود آن نیست بلکه محتویات درون آن نیز از ارزشی شاید بیشتر از خود کامپیوتر برخوردار هستند. بنابراین بهتر از قبل از جداسازی سیستم و بسته بندی آن، برای اطمینان خاطر بیشتر از  اطلاعات روی سیستم یک نسخه پشتیبان تهیه کنیم. تا در صورت بروز حادثه حداقل اطلاعات درون سیستم آسیبی نبینند.

بسته بندی مایکروویو

برای بسته بندی مایکروویو بهتر است قبل از بسته‌ بندی درون مایکروویو را تمیز کنید. برای این کار یک کاسه جوش شیرین و آب را درون مایکروویو قرار دهید و به مدت 5 دقیقه مایکروویو را روشن کنید تا فضای مایکروویو با بخار مایع آب و جوش شیرین پر شود. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز و مایع آب و جوش شیرین درون مایکروویو را تمیز کنید.بعد از انجام نظافت نوبت به این می‌رسد که سینی شیشه‌ای درون دستگاه را جدا کنید. در این مرحله وقت بسته بندی فرا می‌رسد برای این کار اتصالات برقی به ماکروویو را جدا کنید و بعد از جداسازی دستگاه را به کمک نایلون حباب دار و چسب پهن ایمنی سازی کنید تا در برابر ضربه و خراشیدگی مقاوم باشد.

نکته:بهتر است برای بالا بردن سطح ایمنی یک لایه مقوا در برابر صفحه شیشه‌ای ماکروویو قرار داهید و بعد از آن به سراغ نایلون حباب دار و کارتن اسباب کشی بروید.

بسته بندی تلویزیون هوشمند

همیشه یکی از معضلات اسباب کشی جابه‌جایی وسایل حساس و گران قیمتی مثل تلویزیون‌های هوشمند است. برای بسته بندی تلویزیون بهتر است در ابتدا به دنبال کارتن مخصوص تلویزیون باشید. اگر همچنان آن کارتن را در منزل داشتید کار شما بسیار آسان می‌شود. اگر نتوانستید کارتن مخصوص تلویزیون را پیدا کنید بهتر است خودتان به کمک کارتن‌ها و مقواهای سایز بزرگ تلویزیون را ایمنی سازی کنید و با استفاده از چسب پهن این مقوا‌ها را اطراف تلویزیون محکم کنید.

برای جداسازی پایه تلویزیون نیز می‌توانید به کمک یک پیچ گوشی وارد عمل شوید و بعد از باز کردن پیچ‌ها آن‌ها را در کنار سایر اتصالات تلویزیون در یک جای امن قرار دهید.

راهنمای حمل تلویزیون در اسباب کشی

بسته بندی ماشین لباسشویی

از آنجایی که عمر مفید یک دستگاه برقی در کنار نام برند به مواردی مثل نحوه نگه‌داری و جابه‌جایی آن وسیله ارتباط دارد بهتر است در هنگام بسته بندی وسیله‌ای مثل ماشین لباسشویی نکات زیر را در نظر بگیریم.

 – کلیه محتویات درون لباسشویی از چرک تا شسته شده را جدا کنید.

 – جدا کردن اتصالات آبی و برقی از پشت لباسشویی و قرار دادن آن‌ها در نقطه تعبیه شده

 – بستن پیچ ترانسفر مین لباسشویی: این پیچ که معمولا در پشت برخی از ماشین‌های لباسشویی تعبیه شده تا در زمان‌های جابه‌جایی تکان‌های کمتری به ماشین لباسشویی وارد شود. بنابراین اگر ماشین لباسشویی شما از چنین پیچی بهره‌مند بود یادتان باشد که آن را حتما ببندید و بعد از اتمام جابه‌جایی آن را باز کنید.

شاید مهم ترین مرحله در حمل و نقل ماشین لباسشویی بسته بندی آن باشد. برای بسته بندی لباسشویی بهترین گزینه که در پیش روی شما قرار دارد نایلون حباب دار است. نایلونی با حباب‌های ضخیم و درشت که می‌‌تواند از خش افتادن و آسیب دین لباسشویی شما جلوگیری کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!