تعمیرات و نگهداری کولرهای گازی نیاز به دانش و تجربه در این زمینه دارد. اگر از یونیت خارجی کولر یعنی همان قسمت از کولر که رو به محیط بیرون است، در بهترین فضا نگه داری کنید، باز هم به مراقبت و نگهداری احتیاج دارد. نگهداری کولر گازی نیازمند رعایت بعضی نکات مهم است که در این مقاله درباره آن ها توضیح می دهیم. آگاهی از این نکته ها و عمل کردن به آن ها می تواند کارایی کولر را تا حد زیادی بالا ببرد و کارکرد آن را بهتر از قبل نماید. در ادامه به این نکته ها در خصوص تعمیرات و نگهداری کولر گازی می پردازیم.

آدرس اینستاگرام ایزی پک (کلیک کنید!): easypack@

نکات مهم در نگهداری کولر گازی

 نحوه کار کردن کولر گازی

بیشتر سیستم های کولر گازی از دو قسمت مهم تشکیل شده اند. یک بخش یونیت خارجی است که در فضای باز (کندانسور) در فضای بیرون قرار می گیرد. یونیت دیگر( سیستم داخلی) در اتاقی که نصب شده است قرار می گیرد. نکته ها در مورد تعمیر و نگه داری کولر گازی جهت همه سیستم ها قابل استفاده است. چنانچه کولر گازی شما متفاوت است می توانید از دفترچه راهنما کمک بخواهید. ولی این سیستم ها در بخش های مهم و اساسی یکی هستند.

نکته اول: شست و شو و تمیز نگه داشتن کولر گازی

نخستین نکته مهم در تعمیر و نگهداری کولر گازی تمیز نگه داشتن آن است. در این خصوص اقدامات زیادی است که شما بایستی به انجام آن بپردازید. تمیز نگه داشتن هر دستگاه می تواند راندکان و کارایی آن را بیشتر کند. برای کولر گازی نیز همین جریان صادق است. بعضی وقت ها می توانید از یک پارچه مرطوب و مایع مخصوص شست و شو به سادگی اولین مرحله تعمیر و نگهداری کولرهای گازی را پشت سر بگذارید. برای شست و شوی یونیت خارجی با قطع کردن برق ساختمان به سادگی می توانید با مایع شوینده قسمت بیرونی کولر را تمیز کنید. چنانچه در مقابل هواکش کولر موادی چسبیده است می توانید آن ها را تمیز کنید.

نکته دوم: بررسی فضای قرار گیری یونیت خارجی

 تصور کنید که دستگاهی را در فضای بیرون گذاشته اید و آن را در مکانی ثابت کرده اید. توجه کنید که با وجود فیکس کردن دستگاه، امکان جابه جایی و حرکت آن وجود دارد. یونیت خارجی کولر گازی نیز چنین است. به خصوص وقتی که کولر گازی دچار نشتی شود و شما متوجه این موضوع نشده باشید. این جا است که پایه های یونیت از حالت فیکس بودن خود بیرون آمده اند و امکان سنگینی آن ها به یک سمت وجود داشته باشد. در نظر داشته باشید چنانچه در نگهداری کولر گازی از توجه به بخش یونیت خارجی غافل شوید احتمال خسارات . آسیب های سنگین وجود دارد.

شرکت ایزی پک با انجام کارهای مربوط به اثاث کشی تمامی وظایف جابجایی را مانند بسته بندی وسایل منزل و چیدمان آن را برعهده میگرید.

نکته سوم: ترموستات معیوب یا سالم

ترموستات دستگاه نیز یکی از موارد مهم در تعمیر کولر گازی است. هر دستگاهی که وسیله سرمایش است در صورت نداشتن ترموستات سالم، پس از گذشت اندک زمانی، کمپرسور آن دچار مشکل می شود. ترموستات قطعه با اندازه کوچک در کولر گازی است که نقش مهمی در سیستم های سرمایشی بر عهده دارد. این قسمت از کولر گازی وطیفه فرمان دادن به کمچرسور را دارد که چه موقع تولید سرما کند و چه موقع از تولید نمودن سرما دست بکشد. ترموستات قابلیت برنامه ریزی شدن دارد و به شما امکان داشتن هوای خنک در دماهای متفاوت را می دهد. برای دانستن نکات ریز تر می توانید دفترچه راهنما را با دقت مطالعه کنید.

نکات مهم در نگهداری کولر گازی

نکته چهارم: بررسی صداهای ناهنجار کولر گازی جهت ممانعت از خسارات بزرگ

بعد از استفاده طولانی مدت از کولر گازی برای مثال بیشتر از سه سال ممکن است شما متوجه صداهای ناهنجاری از کولر گازی در مواقع کار کردن آن شوید. این صداها می تواند هشداری برای شما باشد. این صداها در واقع هشدار می دهند که کولر گازی دچار مشکل و نقص شده است و نیاز به رسیدگی دارد. تعمیرکاران کولر گازی به این صداها بسیار اهمیت می دهند و به آن ها بسیار توجه می کنند. این گونه اصوات از هر بخشی می تواند دلایل خاصی داشته باشد. لذا توصیه ما به شما این است که چنانچه از مهارت و تجربه خاصی در این خصوص برخوردار نیستید حتما در صورت شنیدن این گونه صداها از کولر گازی با تعمیر کار متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

نکته پنجم: برطرف نمودن آب های دور یونیت خارجی

هنگامی که آب گل آلود و لجن مانند را در اطراف یونیت خارجی ملاحظه کردید باید بدانید که لوله تخلیه آب دچار چکه و خرابی شده است. لذا امکان دارد تا بخشی از آن پاره شده باشد. دلیل گل آلود بودن این آب، باکتری های موجود داخل آب و لوله است.

فروشگاه آنلاین ایزی پک تمامی متریال اثاث کشی مانند کارتن اسباب کشی ،پلاستیک حبابدار، چسب پهن و… را درخودش جای داده است.

نکته ششم: آماده سازی کولر گازی برای فصل زمستان

احتمالا شما از کولر گازی استفاده می کنید که تنها خاصیت خنک کنندگی دارید و امکان تولید گرما در فصل زمستان را ندارد. در این جا مواردی جهت نگهداری کولر گازی را از نظر می گذرانیم.

  1. برق کولر گازی را به طور کامل قطع نمایید.
  2. پاک کردن یونیت خارجی پیش ازآغاز فصل زمستان
  3. پوششی را برای یونیت خارجی انتخاب نمایید.
  4. همه مواردی که یونیت داخلی و خارجی در فضا قرار می گیرد را عایق بندی کنید.
  5. هر دو هفته دستگاه کولر گازی را چک کنید.

نکته هفتم: چک کردن فیلترهای کولر گازی

بررسی فیلترهای کولر گازی یکی دیگر از موارد مهم در تعمیر و نگهداری آن است. عمر فیلترهای کولرهای گازی بسته به نوع و جنسشان می تواند متغیر باشد و از یک جایی به بعد دیگر راندمان قبلی را نداشته باشد. در این مواقع است که شما بایستی بر اساس نکاتی که در مورد سالم یا خراب بودن آن ها می دانید آن ها را تمیز یا تعویض می نمایید.

نکاتی را که در این جا به توضیح آن پرداختیم حاصل تجارب سال ها تکنسین های با تجربه در این امر است که می تواند جلوی خسارات ناشی از آسیب های کولر گازی را بگیرد.

نکته هشتم: سرویس زود به زود سیم پیچ های کولر گازی

سیم پیچ کولر گازی و سیم پیچ کندانسور با گذشت زمان، گرد و خاک می گیرند و حتی امکان دارد که در آستانه عوض کردن باشند. بنابراین جهت این امر باید با کارشناسان این حوزه تماس بگیرید.

 چنانچه یک فیلتر تمیز باشد از کثیف شدن سیم پیچ ها در زمان کوتاه جلوگیری می کند. با گذشت زمان سیم پیچ ها می توانند گرد و غبار را به روی خود جمع کنند. این گرد و خاک ها می توانند را سیم پیچ ها را ببندند و جذب گرما را کم کنند. جهت ممانعت از این مشکل، لازم است تا هر ساله سیم پیچ ها را چک کنید و در صورت داشتن گرد و غبار روی آن ها، ،ن ها را تمیز کنید.

کلام آخر

سخن پایانی اینکه با پیدایش فصل گرما نیاز به کولر گازی امری اجتناب نا پذیر است. لذا لازم است تا قبل از آغاز به کار کولر گازی تمامی اقدامات لازم در زمینه راه اندازی مجدد آن را انجام دهید. سپس از آن استفاده کنید.

محصولات مرتبط:

پلاستیک ضربه گیر حبابدار

بقچه لباس زیپ دار

چسب پهن نواری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!