شاید برای خیلی از ما پیش آمده باشد که مدت زمانی که برای یک اسباب‌کشی پیش‌بینی می‌کنیم اختلاف بسیار زیادی با آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتاده داشته باشد. تا جایی که ممکن است چندین روز از اسباب‌کشی شما بگذرد اما هنوز خانه جدید شکل شمایل یک خانه استاندارد را به خود نگرفته و این اتفاق درگیری‌های مختلفی در ذهن شما ایجاد کند. در این مطلب از ایزی‌پک به سراغ بررسی و ریشه‌یابی 7  اشتباه رایج در اسباب‌کشی که باعث کند شدن فرآیند اسباب‌‌کشی می‌شوند رفته‌ایم. با ما همراه باشید!

 

1-استفاده از کارتن‌های کهنه

بسیاری از افراد اعتقادی به خرید کارتن اسباب‌کشی نو ندارند و ترجیح می‌دهند جای خرید کارتن‌های نو، زمان خود را صرف پیدا کردن کارتن‎‌های خاک گرفته قدیمی کنند. اما یادتان باشد که کارتن‌های کهنه در اثر استفاده مکرر ضعیف شده و احتمال پاره شدن و آسیب دیدن آنها در هنگام حمل و نقل بیشتر است. همچنین، کارتن‌های کهنه ممکن است کثیف و آلوده باشند و این آلودگی و کثیفی می‌تواند به وسایل داخل جعبه منتقل شود و شما را تا چند روز درگیر بیماری‌های مختلف کنند.

کارتن کهنه اسباب‌کشی

 

2-عدم برچسب‌گذاری جعبه‌ها

برچسب‌گذاری جعبه‌ها در اسباب‌کشی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا در هنگام باز کردن جعبه‌ها در خانه جدید، به راحتی وسایل مورد نظر خود را پیدا کنید و وقت خود را با سردرگمی در پیدا کردن وسایل هدر ندهید.

 

 

3-موکول کردن کارهای اسباب‌کشی به لحظات آخر

یکی از مشکلات رایج در اسباب‌کشی این است که بسیاری از افراد کارهای مربوط به بسته‌بندی وسایل و هماهنگی با شرکت باربری را به روز آخر موکول می‌کنند. این رفتار می‌تواند موجب ایجاد استرس، هزینه‌های اضافی، آسیب‌دیدن وسایل و بهم ریختن برنامه‌ها شود. برای اسباب‌کشی راحت و بی‌دردسر، بهتر است که افراد به موقع برنامه‌ریزی کنند و وسایل خود را به‌خوبی بسته‌بندی و برچسب‌گذاری کنند. 

 

زن مشغول اسباب کشی

 

4-استفاده نکردن از لوازم بسته‌بندی مناسب

استفاده نکردن از لوازم بسته‌بندی مناسب در اسباب کشی می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما و وسایلتان به وجود آورد. برخی از این مشکلات عبارتند از: شکستن، خراشیدن، خوردن یا کج شدن وسایل حساس و قیمتی؛ از دست دادن وسایل کوچک و مهم؛ سردرگمی و بی‌نظمی در باز کردن و مرتب کردن وسایل در خانه‌ی جدید؛ افزایش هزینه‌های اسباب کشی به دلیل نیاز به جعبه‌ها و کارگران بیشتر؛ ایجاد زباله‌های زیاد و آلودگی محیط زیست. بنابراین، بهتر است که قبل از اسباب کشی، لوازم بسته‌بندی مناسب مانند جعبه‌های مقاوم، نایلون حباب‌دار، چسب، قیچی، ماژیک و برچسب را تهیه کنید و وسایل خود را به‌طور دقیق و مرتب بسته‌بندی کنید.

 

 

5-بیمه نشدن وسایل در اسباب‌کشی

بیمه نکردن وسایل در اسباب‌کشی می‌تواند برای شما خطرات و ضررهای زیادی را به همراه داشته باشد. اگر وسایل شما در طول جابجایی آسیب ببینند، شکسته شوند، گم شوند یا دزدیده شوند، شما نمی‌توانید از شرکت اسباب‌کشی خسارت خواهی کنید و باید خودتان هزینه تعمیر یا جایگزینی آن‌ها را بپردازید. بنابراین، بهتر است که قبل از اسباب‌کشی، بیمه مناسبی برای وسایل خود تهیه کنید و از شرکت اسباب‌کشی بخواهید که مسئولیت خسارت‌های احتمالی را بر عهده بگیرد.

 

بیمه اسباب‌کشی

 

6-کمک گرفتن از افراد غیر متخصص

بدون شک کمک گرفتن از افراد مختلف در اسباب‌کشی می‌تواند فرآیند انتقال اثاثیه به منزل جدید را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد. اما یادتان باشد که کمک گرفتن از افراد غیر متخصص می‌تواند بجای سریع کردن اسباب‌کشی آن را کند و طاقت‌فرسا  و پرضرر کند. برخی از این خطرات و ضررها عبارتند از: ایجاد آسیب‌های جسمی به خودتان یا کمک‌کنندگان به دلیل نداشتن تجربه کافی؛ شکستن، خراشیدن، خوردن یا گم شدن وسایل حساس و قیمتی؛ افزایش هزینه‌های اسباب‌کشی به دلیل نیاز به تعمیر یا جایگزینی وسایل آسیب‌دیده یا از دست رفته. بنابراین، بهتر است که برای اسباب‌کشی از نیرو‌های متخصص و باسابقه استفاده کنید و از کمک گرفتن از افراد غیر متخصص اجتناب کنید. 

 

7- توجه نکردن به شرایط آب‌وهوایی

توجه نکردن به شرایط آب‌وهوایی در اسباب کشی می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما و وسایلتان به وجود آورد و فرآیند انتقال اثاثیه را کندتر کند. مشکلاتی مثل: لغزندگی و خطرناک بودن مسیر به دلیل بارش برف یا باران؛ آسیب‌دیدن وسایل حساس به رطوبت و سرما مانند وسایل برقی و چوبی . بسیاری مشکلات دیگر. بنابراین بهتر است  که قبل از اسباب کشی، شرایط آب‌و ‌هوایی را بررسی کنید و با شرکت اسباب کشی معتبر و باسابقه هماهنگ کنید. این کارها می‌تواند اسباب کشی را تبدیل به یک تجربه امن و مطمئن کند.

 

کلام آخر

در این مطلب از ایزی‌پک به سراغ 7 اشتباه رایج در اسباب‌کشی رفتیم که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند فرآیند اسباب‌کشی را برای شما به شکل چشم‌گیری کند کند. امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید یک اسباب‌کشی سریع، راحت و با کیفیت را پشت سر بگذارید

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!