یکی از مشکلات رایج در اسباب کشی چگونگی بسته بندی لباس ها برای جابه جائی و انتقال به منزل جدید می باشد . امروز می خواهیم چند راه حل ساده و کاربردی را جهت سهولت این موضوع به شما آموزش دهیم.

به صورت کلی لباس های داخل منزل را می توان به دو دسته تقسیم کرد، دسته اول لباسهای تا کردنی و دسته دوم لباس های آویزان کردنی که برای بسته بندی هر یک از این دسته بندی ها راه حل متفاوتی وجود دارد . اول باید بدانیم که کدام از لباس ها تا کردنی و کدام یک جزء لباس های آویزان کردنی می باشد . معمولا این تفاوت را به این صورت میتوان مشخص کرد که لباس هائی که قبل از استفاده نیاز به اتو کشیدن داشته باشند را لباس های آویزان کردنی و لباس هائی که نیاز به اتو کشیدن ندارند را لباس های تا کردنی می گویند. حال به سراغ این موضوع برویم که این لباس ها را چگونه باید بسته بندی و آماده حمل و انتقال به محل جدید نمائیم.

بسته بندی لباس های تا کردنی برای اسباب کشی

یکی از دلایلی که بسته بندی البسه را حائز اهمیت می کند عدم کثیف شدن و یا آسیب دیدن آن ها در طول پروسه جابه جائی می باشد و برای استفاده از کارتن باید دقت داشته باشید که برای خرید کارتن اسباب کشی ، کارتنی را انتخاب کنید که محکم باشد. همه ما به خوبی می دانیم امروزه با توجه به هزینه ی بالای تهیه لباس باید به درستی از آن ها نگهداری و مراقبت کنیم ، خیلی وقت ها دیده می شود که افراد در زمان اسباب کشی لباس های خود را به صورت فله ای دست گرفته و به محل جدید انتقال می دهند و بعد از چیدن وسایل و اتمام کارها تازه متوجه می شوند که فلان پیراهن یا فلان شلوار داخل لباسهایشان نیست وبعد از کلی گشتن آن را زیر صندلی ماشین یا گوشه پارکینگ خانه پیدا می کنند ولی افسوس که دیگر آن لباس قابل استفاده نمی باشد. بله زمانی که لباس ها را به صورت فله و بدون  داشتن جعبه  یا کاور خاصی جابه جا می کنید باید احتمال گم شدن ، پاره شدن ویا کثیف شدن را برای لباس های تان در نظر بگیرید .

بسته بندی لباس های تا کردنی

استفاده از ساک یا چمدان

یکی از راههای مناسب برای بسته بندی لباس ها در اسباب کشی استفاده از چمدان و ساک های موجود در خانه می باشد . شما می توانید با تا کردن درست لباس ها تعداد قابل توجهی از آن ها را داخل ساک یا چمدان های تان جا دهید ، تقریبا این بهترین و ایده آل ترین راه برای بسته بندی لباس در اسباب کشی می باشد و می تواند لباس هایتان را از هر گونه آسیب دیدن و کثیف شدن در امان نگهدارد .

استفاده از بقچه های زیپ دار

راه حل بعدی استفاده از بقچه لباس زیپدار پارچه ای می باشد که در ابعاد متنوع می توانید تهیه کنید ، البته پیشنهاد ما به شما این است که برای بسته بندی لباس خیلی از سایز های بزرگ این کاور ها استفاده نکنید و سایز متوسط آن را تهیه کنید چرا که هر چه ابعاد این بقچه ها بزرگتر باشد تعداد بیشتری لباس در آن جای می گیرد و این باعث سنگینی بیش از اندازه آن می شود و زمانی که شما یا کارگران حمل برای جابه جا کردن می خواهید آن را بلند کنید بقچه پاره شده و لباس هایتان کثیف و یا آسیب می بیند. البته میتوانید از نیرو های اتوبار خود نیز برای این امر راهنمایی بگیرید که مجموعه ایزی پک که تجربیات بالایی در زمینه اتوبار در تهران و برابری را دارد به شما مشاوره های کاربردی میدهد.

استفاده از کارتن مناسب

یکی دیگر از مواردی که می تواند راه حل مناسبی برای بسته بندی لباس های تا کردنی باشد استفاده از کارتن است که البته سایز کارتن بسیار مهم بوده و اهمیت این موضوع از این بابت است که اگر ابعاد کارتن کوچک باشد تعداد کمی لباس داخل آن جا می شود و تعداد کارتن های مورد استفاده شما بی جهت زیاد می شود و همان میزان هزینه شما هم جهت تهیه تعداد بیشتر کارتن افزایش پیدا میکند ، در مقابل اگر ابعاد کارتن بزرگتر از حد نرمال باشد وزن کارتن سنگین و جابه جائی آن مشکل و در برخی مواقع باعث بروز مشکلاتی از قبیل پاره گی کارتن و بیرون ریختن لباس ها از داخل آن خواهد شد . پس حتما کارتنی که انتخاب می کنید می بایست ابعاد مناسبی جهت انجام این موضوع داشته باشد. نکته بعدی استفاده از کارتن نو و استفاده نشده می باشد ، چرا که در غیر اینصورت لباس های شما در معرض آلودگی و کثیفی قرار خواهند گرفت.

بسته بندی لباس های آویزان کردنی

برای بسته بندی لباس های آویزان کردنی می توانید از چند راه حل زیر در نحوه بسته بندی لباس در اسباب کشی استفاده کنید تا آسیبی به لباس های شما وارد نشده و لباس هایتان را سالم به محل جدید انتقال دهید . البته با توجه به بودجه و امکاناتی که دارید می توانید هریک از این راهکار ها را انجام دهید.

بسته بندی لباس در اثاث کشی

استفاده از کیسه زباله تمیز!

برای بسته بندی لباس های آویزان شدنی در این روش می بایست تعداد 7 تا 10 دست لباس را (بسته به وزن و حجم لباس ها) همان طوری که روی رگال کمد آویزان هستند را به هم بچسبانید و بعد یک کیسه زباله بزرگ را ازسمت سر کیسه که باز است از سمت پایین به سمت بالای لباسها بکشید به طوری که تمام 7 تا 10 دست لباس داخل کیسه قرار بگیرد .در آخر هم نخ کیسه زباله را به صورت ضربدری دور چوب رخت لباس ها انداخته و آن را سفت کرده و گره بزنید . حال لباس ها آماده انتقال به محل جدید می باشد . این کار باعث جلوگیری از کثیف شدن لباس ها شده و به دلیل اینکه این تعداد لباس با هم بسته بندی می شود لباس ها به صورت شق و رق مانده و تا حد زیادی اتوی خود را نیز حفظ خواهد کرد .البته نکته مهم این است که در این حالت حتما یا باید لباس ها را با ماشین شخصی خود جابه جا کنید و یا حتما اگرقرار است همراه بقیه وسایل منزل داخل ماشین حمل بار قرار داده شود ، روی وسایل دیگر گذاشته شده و چیزی روی آن گذاشته نشود.

کارتن رگال دار

راه حل دیگر برای بسته بندی لباس های آویزان کردنی استفاده از کارتن رگال دار است که مخصوص حمل لباس طراحی شده و ایده آل ترین راه برای انتقال لباس های حساس و ارزشمند می باشد. این کارتن ها به گونه ای طراحی شده تا لباس ها همان طور که داخل کمد منزل شما روی رگال آویزان هستند ، داخل این کارتن ها هم بر روی رگال آویزان شده و بدون اینکه حتی اتوی خود را از دست بدهند به منزل جدیدتان انتقال پیدا خواهند کرد.

کلام آخر

شما میتوانید برای تهیه هر گونه متریال جهت بسته بندی وسایل تان در طول اسباب کشی و یا باربری در تهران خود با شماره های 200-22730100 تماس گرفته تا علاوه بر دریافت مشاوره از کارشناسان ما سفارش خود را درب منزل تان تحویل بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!