کتاب جز آن دسته از ابزارهاییست که انسان‌ها برای فرار از واقعیت و زندگی روزمره به آن پناه می‌برند. اگر اهل مطالعه و کتاب باشید حتما میدانید که این وسیله چقدر با روح و روان شما بازی می‌کند، انگار که پس از مطالعه روح شما سیقل داده شده و وزن معنوی شما یک مقدار افزایش می‌یابد. حتما دقت کردید که هر کتابی را که می‌خوانید حجم آن بیشتر شده و به اصطلاح کلفت تر می‌شود، این خاطرات ماست که مابین تک تک ورقه‌های آن جا می‌گذاریم و جای آن‌ها را شخصیت‌های کتاب و ماجراجویی‌هایی که در هر سطر آن گنجانده شده، پر می‌کند.

طبیعیست که ما دل و جانمان پیش این کاغذهای به هم پیوسته گیر است و به هیچ عنوان دوست نداریم که خدشه حتی بر جلد آن وارد شود. به همین منظور در اسباب کشی که تمام لوازم منزل ما درگیر جابجایی هستند باید حواسمان به این ورقه‌‌های کهنه که تجربه جدیدی به ما اضافه می‌کنند، باشه! در این مطلب قصد داریم تا به نحوه بسته بندی کتاب در اسباب کشی بپردازیم، با ما همراه باشید.

 

نحوه بسته بندی کتاب در اسباب کشی

کتاب‌ها را دسته بندی کنید!

برای جمع آوری کتاب‌ها بهتر است که پیش از بسته بندی، آن‌ها را از هم تفکیک کنید. مثلا کتب درسی و رمان و کتاب‌های مربوط به زبان خارجه از همی دیگر جدا شوند، اینگونه هنگام چیدمان کتابخانه در محل جدید به مشکل بر نمی‌خورید.

کارتن مخصوص حمل کتاب تهیه کنید!

کتاب‌ها به دلیل وزن زیادی که دارند جابجایی را سخت می‌کنند. حتما تجربه کردید که چندتا کتاب که روی هم انباشته شوند را نمی‌توان خیلی راحت جابجا کرد. پس بهترین راه این است که از کارتن حمل کتاب استفاده کنید، به دلیل آنکه طراحی آن فقط تعداد محدودی کتاب را شامل می‌شود که همین امر در حمل آسان آن کمکتان می‌کند. اگر هم دیدید که برخی از کتاب‌های شما در این کارتن جا نمی‌شود، کارتن برای اسباب کشی سایز کوچک تهیه کنید!

درضمن یادتان باشد که دور کارتن سایز بزرگ را خط بکشید! زیرا حجم زیادی کتاب را دربرمی‌گیرد که همین کار مانع از جابجایی کارتن می‌شود و اگر هم توانستید که آن را بلند کنید به دلیل سنگینی بیش از حد کارتن از پایین پاره می‌شود. ولی اگر به ناچار مجبور به استفاده از این نوع کارتن بودید، ترکیبی کار کنید! یعنی ابتدا چندتا بالشت، لحاف یا هرچیز سبکی که قصد جابجایی آن را دارید قرار دهید و روی آن را با کتاب‌های قطور و نازک بپوشانید. اینطوری هم کتابتان را جابجا کردید و هم حجم آن را کنترل!

کتاب‌های اضافی را مشخص کنید!

صددرصد شما هنگام بسته بندی کتاب‌هایتان به مواردی برمیخورید که دیگر نیازی به آن‌ها ندارید. مثلا کتاب زبان بچگی شما الان به چه دردتان می‌خورد؟ یا کتب مدرسه یا دانشگاهی که تمام کردید الان موردنیازتان نیست! بهترین کار برای این کتاب‌ها این است که آن ها را به یک فرد نیازمند یا کتابخانه محلتان اهدا کنید. همچنین می‌توانید دوستانتان را دعوت کنید و هرکتابی را که نیاز نداشتید را در صورت لزوم به آن‌ها هدیه بدهید. درضمن، اگر هم دیدید که کتاب شما آنقدر کهنه شده که به درد هیچکس نمی‌خورد، به ادارات بازیافت تحویل دهید تا مجددا قابل مصرف باشد.

نحوه بسته بندی کتاب در اسباب کشی

کتاب‌‌ها را ترکیب کنید!

همه کتاب‌ها که هم اندازه همدیگر نیستند! یک تعدادی خیلی نازک هستند و درمقابل تعدادی هم بسیار قطور و کلفت. به همین دلیل فکر بسته بندی کتاب‌های هم سایز را از ذهنتان بیرون کنید، زیرا اینجوری یک کارتن بسیار سبک می‌‌شود و دیگر بسیار سنگین! پس در چیدمان کتاب‌ها درون کارتن اسباب کشی از هر دوسایز استفاده کنید.

کارتن را لیبل بزنید!

وقتی چند کارتن حمل کتاب کنار هم قرار گرفته باشند، هنگام بازکردن آن‌ها نمیدانید که کدام کتاب در چه دسته بندی قرار دارد و کدام یک مخصوص چه کسیست! به همین دلیل هنگام بسته بندی این وسایل، برچسب‌ و لیبل هایی جهت شناسایی آن‌ها روی کارتن اسباب کشی نصب کنید. برای مثال روی یک کارتن بنویسید، رمان! یا رمان‌ها کامبیز! (کامبیز شخصیسیت که در خانه شما زندگی می‌کند!)

خرید انواع برچسب و چسب های پهن نواری

کلام آخر

تمام نکاتی که گفته تجربه چندین ساله ما در زمینه بسته بندی اثاثیه منزل بود. اگر شما هم قصد بسته بندی کتاب و جابجایی آن‌ها به محل جدید را دارید این نکاتی که گفتیم را جدی بگیرید تا شما هم یک جابجایی اصولی و استاندارد را تجربه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!