کسانی که با انواع ساز موسیقی سر و کار دارند و نوازنده هستند می‌دانند که پیانو نسبت به دیگر سازهای موجود ، وسیله حساس‌تری میباشد که در سبد کالاهای لوکس قرار میگیرد . قطعاً حمل سازهای کوچک مانند گیتار یا سه تار به‌ راحتی توسط صاحب ساز امکان‌پذیر میباشد ، اما در مورد پیانو داستان کمی فرق میکند و کسی که وظیفه حمل‌ونقل را برعهده دارد باید با حمل تخصصی پیانو آشنایی کافی داشته باشد.

تجربه نشان داده که اگر در خانه یا محل کار شما یک پیانو وجود دارد که قصد جابه جایی و انتقال آن به محل دیگری را دارید، بهتر است این موضوع را به افرادی که کار آن‌ها حمل بارهای معمولی و غیر حساس است واگذار نکرده و با پیانو خود مانند دیگر وسایل حجیم و سنگین خانه رفتار نکنید ، چرا که در نحوه حمل صحیح پیانو علاوه بر مشکل سنگین بودن مسائل دیگری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد .

خیلی ها فکر میکنند در اثاث کشی با استفاده از چند کارگر غیر متخصص که صرفا دارای قدرت بدنی بالایی هستند میتوان یک پیانو را به راحتی جابه جا کرد ،اما این تمام موضوع نیست و جالب است بدانید مهمترین موضوع در حمل یک پیانو وزن زیاد آن نیست بلکه نحوه بلند کردن و انتقال آن میباشد و این موضوع با توجه به تنوع ظاهری این دستگاه نیاز به تجربه و تخصص ویژه ای دارد و این همان دلیلی است که باعث میشود برای جابه جایی یک پیانو از افراد غیر متخصص استفاده نکنید. برای مثال، شکل نامتقارن یک پیانوی رویال ایجاب می‌کند که از تکنیک‌های ویژه‌ای برای حمل و جابه جایی آن استفاده شود و به طور حتم اگر نکات ضروری و تخصصی در طول جابه جائی آن مورد توجه قرار نگیرد ممکن است پیامد های مالی سنگینی را به همراه داشته باشد. یادمان باشد  نقل و انتقال پیانو به مهارت، صبر و بردباری نیاز دارد که میبایست در طول زمان جابه جائی حتما به آن توجه کرد.

حمل تخصصی پیانو

حمل تخصصی پیانو

هنگام حمل پیانو توسط افراد غیر متخصص ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد که هزینه‌های بالا و گاهی جبران‌ناپذیر را به صاحب  پیانو تحمیل میکند . شخصی که به عنوان صاحب این وسیله حساس و گران قیمت محسوب میشود مسئولیت زیادی در جهت مراقبت و حفظ سلامت آن بر عهده دارد ، پس باید این موضوع را در نظر بگیرد که حمل و جابه جایی پیانو علاوه بر قدرت بدنی بالا نیازمند دانش فنی ،ابزار مناسب و نفرات آموزش دیده و ماهر در زمینه جا به جایی ،بارگیری و تخلیه آن میباشد.

نحوه صحیح حمل تخصصی پیانو فقط به معنای جابجایی آن از یک خانه به خانه دیگر نیست .گاهی وقتها ممکن است پیانو فقط درون همان اتاقی که قبلاً بوده است جابجا شود که باز هم برای انجام آن به یک فرد ماهر و با تجربه در حمل پیانو نیاز است، حتی حرکت پیانو به طور ناشیانه به طول چند متر نیز می‌تواند به این وسیله حساس آسیب برساند.
مهم‌ترین مسئله‌ای که هنگام حمل و نقل باید در نظر داشت، پایه‌های پیانو میباشد ، زیرا احتمال شکستن آن‌ها در طول جابه جایی بسیار بالا بوده و  ممکن است یکی از پایه‌ها به طور ناخواسته در جایی روی کف اتاق گیر کرده و در اثر نیروی وارده بشکند . و یا اینکه نحوه گرفتن بدنه یک پیانو برای بلند کدن بسیار حائز اهمیت میباشد چرا که اگر قسمتی از بدنه که استحکام لازم برای بلند کردن را نداشته باشد فشار بیاید به طور حتم موجب بروز آسیب جدی در پیانو خواهد شد.

حمل تخصصی پیانو

بسته‌بندی پیانو

یادمان باشد که تمام موضوع جابه جائی پیانو محدود به نحوه بلند کردن و یا چگونگی انتقال آن از یک محل به محل دیگر نمیباشد ، گاهی اوقات با توجه به طول مسافت ، شرایط مکانی مبدا و مقصد ، شرایط بارگیری و تخلیه و یا نحوه حمل (زمینی، دریایی، هوایی) باید قبل از انجام هر اقدامی برای شروع جابه جایی پیانو آن را بسته بندی و ایمن سازی کنیم. چگونگی بسته‌بندی و آماده سازی آن برای انتقال به محل جدید با توجه به شرایط بالا متغیر و متفاوت است. پالت بندی ، ساخت جعبه مخصوص ، لایه پیچی و … از انواع مختلف راه های بسته بندی و ایمن سازی پیانو به حساب می آید. پس یادتان باشد بزرگترین لطفی که شما در حق پیانوی خود میکنید این است که برای انتقال آن به محل جدید به “پیانوی خود دست نزده ”  و  از وجود شرکت های متخصص که دارای تجربه بالا در این زمینه میباشند استفاده کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!