بسته بندی لوازم آشپزخانه از مهم ترین و سخت ترین بخش های اسباب کشی اثاثیه منزل می باشد. همچنین لوازم آشپزخانه بسیارزیاد هستند. شما وسایل زیادی در قفشه ها و کابینت ها و کشوها و سایر بخش های آشپزخانه دارید. بسیاری از این وسایل بسیار شکننده می باشد و مثلا ظروف چینی و لیوان ها و نعبلکی و سایز ظروف بایستی بسیار با دقت و حرفه ای بسته بندی شوند. در غیر این صورت پس از پایان اسباب کشی شما با ظروف شکسته مواجه خواهید شد.

آدرس اینستاگرام ایزی پک (کلیک کنید!): easypack@

ایزی پک

مرتب کردن بعد از ساده سازی

 به طور کلی لوازم آشپزخانه را می توانید در سه گروه تقسیم نمایید. یک گروه لوازمی هستند که اصلا از آن ها استفاده نمی کنید. گروه دوم لوازمی هستند که بسیار کم از آن ها استفاده می کنید. گروه سوم لوازمی که بسیار مورد استفاده شما هستند. از این میان لوازم مهم را بسته بندی کنید. لوازمی که در چند روز اسباب کشی به آن ها احتیاج دارید مانند قابلمه ،کارد و چنگال و سایر لوازم مورد نیاز را کنار بگذارید. مابقی لوازم را جهت بسته بندی آماده کنید. همچنین می توانید لوازم ضروری برای این چند روز را در یک بسته جداگانه قرار داده و روی آن برچسب لوازم ضروری بزنید. لازم است تا در بسته بندی وسایل آشپزخانه بسیار دقت داشته باشید تا سهوا وسیله ای مهم را دور نیندازید یا بسته بندی را اشتباه انجام ندهید.

نحوه بسته بندی کردن آشپزخانه

بسته بندی کردن وسایل برقی

جهت بسته بندی کردن لواز برقی آشپزخانه لازم است تا به نکات زیر توجه کنید.

تمام لوازم برقی را از برق جدا کنید و آن ها را تا حد امکان پاک کرده و سپس خشک نمایید. بهتر است جهت بسته بندی کردن لوازم آشپزخانه از جعبه اورجینال استفاده کنید. ولی اگر به آن دسترسی ندارید می توانید وسایل را با پلاستیک حبابدار لایه پیچی کنید و سپس داخل کارتن اسباب کشی قرار دهید و اطراف دستگاه برقی را پر کنید. جهت این امر می توانید از پارچه یا کاغذ بهره بگیرید. در این صورت امکان حرکت این وسایل در حمل و نقل بسیار کاهش می یابد. وسایل جانبی را هم در جعبه بگذارید. همچنین اگر فضای اضافی داخل جعبه وجود دارد می توانید ظروف کوچک یا خرده ریز ها را در این فضاهای خالی قرار دهید و یا همان طور که قبلا متذکر شدیم می توانید این جاهای خالی را با کاغذ و پارچه پر کنید. سپس با چسب درب جعبه بسته بندی را بچسبانید. برچسب گذاری روی جعبه ها را حتما انجام دهید. این کار باعث نظم دادن به کار شما می شود و در انتها کار شما را بسیار آسان تر می کند.

بسته بندی کردن بشقاب‌ها و کاسه‌ها

بشقاب ها و کاسه ها در بسته بندی بسیار اهمیت دارند. به ظور حتم شما مدل های مختلف کاسه و بشقاب دارید که بسیاری از آن ها شکستنی هستند و شما نگران جهت بسته بندی کردن آن ها هستید. جعبه های مخصوصی جهت بسته بندی انواع بشقاب ها وجود دارد که با سهولت هرچه تمام تر می توانید بسته بندی این لوازم را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. اگر می خواهید بسته بندی لوازم خانه را در جعبه ای ساده انجام دهید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • انتهای جعبه را دوبار چسب بزنید تا محکم شود.
  • یکی یکی بشقاب ها را با کاغذ بسته بندی بپوشانید.
  • جهت بسته بندی درست بشقاب می توانید بشقاب را در وسط کاغذ بسته بندی قرار دهید و کاغذ را به دور بشقاب بپیچانید.
  • کف جعبه را لازم است تا با پارچه و کاغذ به طور کامل پر کنید.
  • هر گونه فضاهای خالی را با کاغذ یا پارچه پر کنید.
  • جهت بسته بندی کاسه ها نیز همین کار را انجام دهید.
  • کاسه های هم اندازه را داخل یک جعبه قرار دهید و روی آن ها را با فوم بپوشانید.
  • حتما از برچسب شکستنی بر روی جعبه آن ها استفاده نمایید.

نحوه بسته بندی کردن آشپزخانه

بسته بندی کردن لیوان ها , فنجان ها و بطری‌های شیشه‌ای

لیوان ها ، فنجان ها و بطری های شیشه ای را به صورت جدا در کاغذ بسته بندی قرار دهید. هر یک از این اقلام جداگانه بسته بندی می شود. سپس داخل جعبه قرار داده می شوند. میان هر یک را با پارچه یا کاغذ بپوشانید تا به هیچ وجه امکان حرکت نداشته باشند تا از شکستن آن ها جلوگیری شود. همه ظروف بایستی کاملا خشک باشند. همچنین لوازم سنگین تر را در ته جعبه قرار دهید و وسایل سبک تر را روی آن ها قرار دهید. از روزنامه برای بسته بندی لوازم آشپزخانه استفاده نکنید. چون ممکن است جای چاپ روزنامه روی آن ها بماند و باعث کثیف شدن آن ها گردد.

بسته بندی کردن قاشق ها،چنگال ها و کارد

جهت بسته بندی کردن قاشق ها، چنگال ها و کارد  می توانید از جعبه کفش بهره بگیرید. این جعبه ها استحکام خوبی دارند.

 ابتدا لازم است تا این وسایل را مرتب کنید و در دسته بندی های جداگانه قرار دهید. از یک نخ یا کش برای دسته بندی کردن آن ها استفاده کنید. سپس آن ها را درون جعبه بگذارید. جهت بسته بندی کردن کارد می توانید از پارچه چرمی استفاده کنید. داخل جعبه کفش کاغذ قرار دهیدو لوازم را روی آن قرار دهید. سپس دور لوازم را با کاغذ بپیچید. سپس جعبه را بسته و  جهت محکم سازی آن چسب بزنید. روی جعبه ای که آماده کرده اید برچسب بچسبانید.

سخن پایانی اینکه بسته بندی کردن لوازم آشپزخانه نیاز به مهارت و صرف وقت بیشتری دارد. پس لازم است تا به نکات لازم در این خصوص دقت نمایید.

خدمات مرتبط :

بسته بندی یخچال

بسته بندی لباسشویی

بسته بندی ماشین ظرفشویی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!